Friend Challenge – źródło problemów?
Tradycyjnie, gdy coś zostanie stworzone, to ludzie znajdą sposób na wykorzystywanie systemu dla własnych korzyści. Tak było z Friend Challenge, które przed aktualizacją 0.9.0, było wykorzystywane do nabijania XP. Wystarczyło umówić się na grę ze znajomym, odpalać ją i na zmianę poddawać gry. XP leciał wartkim strumieniem w dużo krótszym czasie.
Było to ewidentnie nadużycie i wykorzystywanie systemu, który w zamyśle twórców miał nagradzać graczy, którzy zamiast gry z losowym przeciwnikiem, chcieli grać ze znajomymi. Dlatego doszło do zmian i na dziś nagrody za FC wyglądają następująco:
- 100 XP za pierwsze 5 zwycięstw, 0 XP za 6+ zwycięstw
- Porażka i remis w tym trybie daje 0 XP
- FC nie liczy się już do dziennych zwycięstw i porażek PVP i nie zaliczy bonusu za pierwsze zwycięstwo w dniu, ale nadal liczy się w questach
Teoretycznie miało to zamknąć temat i oczyścić atmosferę. Jednak gracze, jak to gracze, zaczęli torpedować nowe rozwiązanie, które w ich opinii mocno ukarało osoby, które grają ze znajomymi. I choć temat wydawał się zakończony, to pojawił się ciekawy tweet, który otwiera go ponownie.
RiotUmbrage odpowiedział, że w tym tygodniu odbędzie się nowa dyskusja w tym temacie. To daje cień szansy na zmianę dla tych, którzy czują się pokrzywdzeni.
Pytanie, czy znajdzie się rozwiązanie, które nie karałoby uczciwych zawodników, a zarazem nie dawałoby cwaniakom opcji na szybkie zdobywanie XP?