w

Typy zaklęć w Legends of Runeterra

Jak działają zaklęcia w LoR?

W Legends of Runeterra mamy do dyspozycji dwa rodzaje kart: jednostki oraz zaklęcia. Dziś przyjrzymy się czarom, ich typom oraz zasadom działania. Generalnie w grze występują trzy rodzaje zaklęć:

  • slow (wolne)
  • fast (szybkie)
  • burst (natychmiastowe)


Slow spells

Slow spells, czyli wolne zaklęcia, są najbardziej ograniczonymi spellami w grze, to znaczy, że możemy ich użyć tylko i wyłącznie przed lub po walce. Innymi słowy, możemy je zagrać zanim my lub przeciwnik wystawimy jednostkę na stół. Ewentualnie po rozstrzygnięciu fazy walki. Co więcej, slow spells są wystawione na kontrę przeciwnika. 


Fast spells

Fast spells, czyli szybkie zaklęcia, możemy używać w każdym momencie gry i jesteśmy ograniczani jedynie punktami dostępnej many. Słowem, używamy ich w przed walką, w trakcie walki i po walce. Podobnie jak w przypadku slow spells, po rzuceniu zaklęcia szybkiego, inicjatywa jest oddawana przeciwnikowi i ten ma możliwość zagrania kontry.


Burst spells

Burst spells, czyli najsilniejszy rodzaj zaklęć, który ma jedną kluczową przewagę nad kuzynami. Nie można kontrować zaklęć typu burst, mają one natychmiastowe działanie, co oznacza, że po rzuceniu burst spell nie oddajemy inicjatywy przeciwnikowi! Podobnie jak w przypadku szybkich czarów, BS możemy używać przed walką, w trakcie walki i po walce.


Kolejkowanie zaklęć

Wszystkie zaklęcia – poza burst spells – zagrywane na stół układają się kolejkę, to znaczy, że po zagraniu karty, inicjatywa jest oddawana przeciwnikowi. To pozwala na zastosowanie kontry. Chyba najlepiej zrozumiałym przykładem będzie Deny, którego zadaniem jest anulowanie zaklęcia.

Oczywiście, gracz nie musi zagrywać kontry, może czekać na inną okazję, grać według planu, etc. Ostatecznie, to liczba zaklęć na ręku oraz dostępny mana pool decydują o tym, ile czarów zostanie użytych.