w

Co jest grane w mecie? [21.02.2020]

Meta w Legends of Runeterra

Meta, to zbiór teoretycznie najlepszych decków w danym momencie, które bardzo często możecie spotkać podczas wspinaczki rankingowej. Te talie oraz ich wariacje dominują w rozgrywkach i większość graczy, raczej podgląda prosów i deck builderów typu Swim, żeby korzystać z ich rozwiązań. To bardzo skuteczna metoda, pod warunkiem, że będzie się wiedziało jak grać danym deckiem.

Dodaliśmy słówko teoretycznie, ponieważ meta ciągle się zmienia, zwłaszcza w LoR, bo mamy otwarte beta testy. Co więcej, decki z mastera niekoniecznie będą się sprawdzać w niższych tierach, bo tam jest zdecydowanie większa różnorodność. I coś, co działa na kilka ogranych talii, niekoniecznie poradzi sobie z totalnie nową sklejką.

Zestawienie Swima.


Ezreal Control

  • Kod talii: CEBAKAIEDMPSIJZUAYAQCAYLCENR4KQCAEAQCJACAECDCOQBAEAQIBA

Żonglujemy kartami kontrolnymi, aby awansować Ezreala. Ważne! Nie zagrywamy Eza na stół, zanim nie wbijemy lvl up! Następnie, gdy to już się stanie gramy grzybki lub inne zaklęcia, aby wykończyć Nexus przeciwnika.


Heimerdinger Control

  • Kod talii: CEBAKAICAIGCKJRZAYAQIEA3E4VTIOABAMAQEBBJGEAQCAICFY

Naszym warunkiem zwycięstwa w tej talii jest kontrola stołu i zagranie Heimera w chwili, gdy możemy wyciągnąć z niego największą wartość. To oznacza, że idealny moment na Heimera, to połączenie z kartami Flash of Brilliance, które jako zaklęcie za 3 punkty many, tworzy nam działko Elusive 3/1 i ładuje ponownie 3 punkty many na kolejne zaklęcie. Jeśli mamy szczęście w doborze kart, to możemy w piątej rundzie zagrać Heimera z 4 działkami elusive.


Fearsome Midrange

  • Kod talii: CEBACAIEGQFACBIOCALCEJZIFIYTKOACAEAQKFACAECBWJYBAEAQKIY

Early game opieramy na Elise, Vile Feast, Black Spear i Mark of the Isles, żeby posprzątać stół. W turach 3 i 4 możemy agresywnie grać Frenzied Skitter oraz Wraithcaller lub okopać się, czekając na manę pod Hecarima lub Rhase. Dzięki kartom z Piltover & Zaun deck dostał kilka dodatkowych removali, które potrafią poradzić sobie z mniejszymi przeciwnikami – Mystic Shot, Get Excited lub z grubasami – Thermogenic Beam


Heimer-Demacia Combo

  • Kod talii: CEBAGAIAEEXTMBQBAQIBWHBHGQ4AEAIBAQYQGAIADEQCUAQCAECACHYDAEAA2GZS

Ta talia opiera się bardzo mocno na Heimerze jako warunku zwycięstwa. Dlatego musimy szybko zdobyć Heima na rękę, albo za pomocą mulligana, albo Vanguard Redeemer, który nam będzie dobierał jednostki z talii. Ponieważ poza Heimem i Lux nie ma nikogo innego, to mamy niemal gwarancje dobrania bohatera.

Kolejnym elementem jest wykorzystanie kombinacji z Flash of Brilliance i wykończenia przeciwnika w 5 lub 6 turze. Żeby dotrwać do tego momentu, musimy kontrolować stół za pomocą naszych removali.

Ważne: jeśli gracie przeciwko mocnym jednostkom np. Freljord, to szukacie w talii Thermogenic Beam, jeśli vs aggro decki, to Mystic Shot i Statikk Shock.


Spider Aggro

  • Kod talii: CEBAGAIDB4MTOBIBAUTSQKZVHABAEAIFEIRQGAIDAQESMAQCAECSCMIEAEBQWDATCY

Naszym celem od początku gry jest zasypanie stołu naszymi jednostkami. To jest nasz warunek zwycięstwa, ponieważ pozwala nam na szybko awansować Elise, boostwać Crowd Favorite i domykać gry w rundzie 5-6. Mając pełen stół możemy łatwo boostwać słabe pająki za pomocą Brother’s Bond.


Midrange Frostbite

  • Kod talii: CEBAGAIDCEPSCCIBAEAQOCYSCYPCMKJKAEBACAJEE4AA

W początkowej fazie gry możemy korzystać z kombinacji Legion Drummer oraz Trifarian Gloryseeker lub Rimefang Wolf. Ewentualnie korzystać z wilka atakującego w zamrożone jednostki. To pozwala skutecznie czyścić stół. Następnie umacniamy się kartami, które uzupełniają naszą rękę – Trifarian Assessor i Babbling Bjerg, aby utrzymać przewagę kart.

Trifarian Assessor świetnie się sprawdza, ponieważ Omen Hawk oraz Avarosan Hearthguard boostują jednostki w talii na 5+. Finiszujemy Ashe, którą starajmy się zagrywać już po awansie i mordujemy zamrożeniami przeciwnika.

Nasza sugestia: warto dodać do talii szamankę, która choć droga, to idealnie trzyma w ryzach najsilniejsze jednostki przeciwnika i fantastycznie współpracuje z wilkami.


Rivershaper Fiora

  • Kod talii: CEBAGAIAAMIS2BQBAIBCKKBLGE4QEAIBAIGAIAIAA4ERUJICAEAQALACAEBAIKI

Oczywiście głównym warunkiem zwycięstwa jest Fiora. Jeden dobrze zagrany Judgment wystarczy, aby zdobyć szybkie zwycięstwo. Rivershaper dostarcza nam potrzebnych zaklęć, dlatego musimy go zabezpieczyć przed nagłym zgonem, korzystając z zaklęć i korzystnych dla nas wymian.

Jeśli ten plan zawiedzie, to mamy całą masę kart z lifesteal, żeby utrzymać się w grze i wzmocnić jednostki Elusive.


Discard Aggro

  • Kod talii: CEBAEAIDCQRQOAIEBQGRYJZIGQ3AEAQBAQASMBABAMFRSJZPAEAQCBBM

To dosyć elastyczny deck, którym można grać szybkie i wolne mecze, w zależności, co dobierzemy. Jeśli mamy Boomcrew, to możemy grać szybki mecz, w innym przypadku musimy poczekać do trzeciej rundy, w której będziemy mieli 1 lub więcej Dravenów i otworzy się opcja na pushowanie gry za pomocą jednostek z Quick Attack.

W środkowej fazie gry nastawiamy się na Jinx oraz Augmented Experimenter, który zapewnia nam odrzucenie kart – tylko uważajcie na zablokowanie jego skilla za pomocą Deny lub poświęceniem własnej karty, aby skill nie zadziałał.